Wij hebben een nieuwe website! Nou en?

Wij hebben een nieuwe website! Nou en?

 

Met grote regelmaat komt er een bericht voorbij van een onderneming die vol trots roept dat ze een nieuwe website hebben. Maar kan dan dat eigenlijk wel iemand iets schelen? Hoe vertelt u uw netwerk het beste dat u een nieuwe website heeft?

Een nieuwe website is geen nieuws

U heeft een nieuwe website. Het heeft u veel tijd en geld gekost en het resultaat mag er wezen. Responsive, snel en met uitstekende content. Met recht bent u er trots op. En dat wilt u graag uw doelgroep laten weten. Maar is die daar wel in geïnteresseerd?

Goede relaties misschien wel. Uiteraard heeft u goede relaties. Zakenrelaties, vrienden, bekenden en andere netwerkcontacten. En die zijn wellicht zeker geïnteresseerd in alles wat u doet. En dus ook in uw nieuwe website. Maar minder goede relaties? Hoe zit het daarmee?

En minder goede relaties? Minder goede relaties zijn niet per definitie slechte relaties. Het zijn contacten waar u nog geen goede relatie mee op heeft kunnen bouwen. Denk aan met name potentiële klanten. Die kennen u (nog) niet. Daarom zijn ze helemaal niet geïnteresseerd in het feit dat u een nieuwe website heeft. En dat geldt vaak ook voor bestaande klanten. Die willen wellicht wel graag uw nieuwe content leren kennen, maar een nieuwe website niet direct.

Dus wat doet u met een nieuwe website?

Vertel uw netwerk WAT er nieuw is aan uw website! En WAT uw (potentiële) klant daar aan heeft! Enkele voorbeelden:

  • Neem snel een kijkje. Het assortiment is nu uitgebreid met XYZ.
  • Onze website is nieuw! U kunt nu nog eenvoudiger bestellen.
  • Onze website is vernieuwd: nu met de nieuwste sierradencollectie 2016!
  • Vanaf 1 april 2016 vindt u nu ook zeiltips op onze website. Schrijf u in voor de maandelijkse nieuwsbrief.

Hoe hard roept u?

Hoe hard u roept dat u een vernieuwde heeft, hangt o.a. van het volgende af:

  • Is het ‘nieuwe’ ook echt nieuw? En dus ook echt vermeldenswaardig? Zo niet, besteedt dan ook geen tijd aan de communicatie.
  • Is het nieuwe beperkt, maar interessant voor uw netwerk? Houd het dan bij een korte, subtiele verwijzing naar de site onder uw e-mails of in uw brieven.
  • Is het echt groot nieuws, overweeg dan een speciale (e-)mailing.

Vertel niet uitsluitend dat u een nieuwe website heeft, maar vertel de klant wat voor hem/haar de voordelen zijn.


U heeft een vernieuwde of een nieuwe website? Vermeld dat dan in alle communicatie naar (potentiële) klanten en vertel meteen welke (nieuwe) voordelen deze vernieuwde of nieuwe website biedt. De klant wil weten: What’s in it for me!


Related posts