Nieuw: Google Posts. Wat is het en wat kunt u ermee?

Nieuw: Google Posts. Wat is het en wat kunt u ermee?

Sinds 22 juni 2017 heeft Google een nieuwe tool toegevoegd: Google Posts. Dit is een uitstekende, gratis tool, die je zeker moet gebruiken als je je lokale vindbaarheid wilt vergroten.


Wat zijn Google Posts?

Als in de Googleresultaten je bedrijf wordt getoond én je heb een bedrijfsprofiel bij Google Mijn Bedrijf,  dan toont Google rechts van de zoekresultaten het zogenaamde ‘knowledge panel’ of ‘kennisvenster’.  Met Google Posts kunt u daar nu een post, een bericht, aan toevoegen.

Waarom zou u daar tijd in steken?

82% van de mensen gebruikt Google om lokale informatie te vinden. Het kennisvenster is daarom een ideale plek om te vertellen wat uw bedrijf uniek maakt of een andere reden om naar uw bedrijf door te klikken. Tip. Gebruik Google Posts om het aantal kliks naar uw bedrijf te vergroten.

Wat voor een posts kunt u plaatsen?

Voorbeelden. Een aantal voorbeelden waarover u een posts kunt plaatsen zijn:

  • uw USP (Unique Selling Proposition);
  • een aanbieding of actie;
  • uw nieuwe blog, whitepaper of e-book dat u gepubliceerd heeft;
  • een evenement dat u georganiseerd heeft of waaraan u gaat deelnemen.

Tip. Vergeet niet een knop toe te voegen aan uw posts. U kunt kiezen uit vijf verschillende knoppen.

Knoppen. Google laat u kiezen uit vijf verschillende knoppen:

  1. Meer informatie
  2. Reserveren
  3. Registreren
  4. Bestellen
  5. Aanbod bekijken

In alle gevallen moet u een website-adres toevoegen. U heeft dus wel een landingspagina nodig waar de websitebezoeker kan doen wat u belooft.  Het is ook mogelijk een speciale evenementenknop toe te voegen. Daar hoort dan een titel/naam bij en de startdatum/tijd en einddatum/tijd.

Meerdere posts plaatsen is mogelijk!

Een post bestaat uit 100 tot 300 woorden. U kunt meerdere posts plaatsen, Google toont die dan in het kennisvenster naast elkaar. Met pijlen kan de bezoeker daar tussen navigeren. Tip. Als u meerdere posts plaatst, laat Google minder tekst zien. Zorg er daarom voor dat uw belangrijkste boodschap uit ca. 75 tekens (incl. tekens) bestaat.

Hoe plaatst u een Google post?

Een Google post plaatsen in vrij eenvoudig en gaat snel. Bedenk eerst wat u wilt vertellen, zorg dat u er een passende afbeelding bij heeft en een landingspagina klaar heeft. Hanteer verder het volgende stappenplan (vooropgesteld dat u al een bedrijfsprofiel heeft bij Google Mijn Bedrijf).

5-Stappenplan “Een Google post plaatsen”

Stap 1. Login bij Google Mijn Bedrijf

Stap 2. Klik onder ‘Locaties’ op ‘LOCATIE BEHEREN’. Heeft u meerdere locaties? Dan kiest u uiteraard de locatie van uw keuze.

 

Stap 3. Klik op ‘Posts’ en vervolgens op de blauwe knop rechtsonder. Door op de blauwe knop te klikken, gaat er een venster open om een nieuwe post te maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 4. Maak uw post. Voeg een foto toe en schrijf een post van 100 tot 300 woorden. Zet de belangrijkste zin van ca. 75 tekens vooraan. Kies de relevante knop en voeg het websiteadres van uw landingspagina toe.

 

 

Stap 5. Publiceer Klik op “VOORBEELD”, check of alles oké is en klik vervolgens op “PUBLICEER”.

 

Opgelet: posts zijn slechts beperkt houdbaar

Google vertelt er niet veel over, maar het blijkt in de praktijk dat posts slecht zeven dagen getoond worden. Volgens een zegsman van Google op een Amerikaanse website is dit om de posts actueel te houden. Dus enkele tips zijn:

  • Plan uw posts in uw agenda en vervang ze, indien van toepassing, elke 7 dagen.
  • Of maak van uw posts een zogenaamd evenement. Het enige verschil met een gewone post is dat er een datum van … tot bij komt te staan. Maar dat kan ook goed een heel jaar zijn.

Vergroot de lokale vindbaarheid van je website door aan je Google Mijn Bedrijf-profiel, een of meerdere posts toe te voegen. Hanteer daarbij het 5-stappenplan uit dit artikel. Uw posts worden slechts 7 dagen getoond. Dus plan uw posts in uw agenda, of maar er een ‘evenement’ van.

Related posts