top! nieuwsbrieven

Een top! nieuwsbrief zonder zorgen

  • Een elektronische nieuwsbrief is een uitstekend medium om uw tips en adviezen te delen en om contact te (onder)houden met uw relaties.
  • Artikelen die u toch al op uw website plaatst, kunt u namelijk ook (2)-maandelijks via een nieuwsbrief naar abonnees sturen.
  • Bovendien kunt u met een periodieke nieuwsbrief ook een lijst van prospects opbouwen die u als toekomstige klant kunt benaderen.
  • En heeft u iets nieuws te melden? Over uw bedrijf, uw medewerkers, uw producten of diensten? Dan kan dat uiteraard uitstekende in uw nieuwsbrief.
  • Zo gebruikt u de nieuwsbrief om klanten te vinden en te binden.

Om klanten te werven

Blijf de lezer verrassen met uw artikelen. Prikkel de interesse met: 1. tips waar men wat aan heeft – 2. nieuwsfeiten uit uw vakgebied – 3. ontwikkelingen binnen uw bedrijf – 4. een achtergrondartikel over uw vak – 5. agenda van evenementen, beurzen, enz. – 6. klant(en) aan het woord

De beste verzenddag

De meest populaire verzenddagen voor B2B zijn donderdag, vrijdag en dinsdag. Voor B2C vrijdag en dinsdag. Minst populair zijn B2B maandag en B2C woensdag. Tip. Op de minst populaire dagen valt uw nieuwsbrief in de mailbox echter het meest op. Test daarom wanneer uw nieuwsbrief het meest geopend wordt.

Gemiddelde resultaat

Van alle e-mailings die verstuurd worden, wordt B2B op 3,9% doorgeklikt en B2C 3,5% (CTR – click trough rate). Doorklikken vanuit een nieuwsbrief doet gemiddeld 8% van de mensen. Bij kleine bestanden (500-1.000 adressen) ruim 11%.

Vraag een offerte aan voor het ontwerpen, maken en eventueel voor het versturen van uw eigen nieuwsbrief